Skip to content
מחשבון הון עצמי
10.04.2021

מחשבון הון עצמי

איך אני יודע אם אני מצליח כלכלית? כמה זה מספיק? האם אני אמור לעשות יותר? אלו שאלות שרוב האנשים שואלים את עצמם על בסיס יומי ותוהים האם הם מתאמצים מספיק, האם הם עובדים נכון, האם יש אפשרות לעשות כסף מהיר? ומה היה יכול להיות אילו היו עוזבים את הכול ומתחילים מחדש. למעשה, ישנה דרך די פשוטה לענות על כל השאלות האלה והיא באמצעות מחשבון הון עצמי אשר שם לנו בפרופורציות את החיים אותם אנחנו חיים. אבל ראשית, אנחנו צריכים לשאול את עצמנו האם אנחנו חיים את החיים עליהם תמיד חלמנו, ושנית, האם אנחנו יכולים עכשיו להמשיך לחיות אותם גם במידה וניקלע למשבר.

מחשבון הון עצמי

אם התשובות לשתי או לאחת מן השאלות האחרונות הן לא – אז סימן שאנחנו לא יכולים להכריז על הצלחה כלכלית. כדי שנצליח לתרגם זאת למספרים, אנחנו צריכים לחשב בעצם את היכולת הכלכלית שלנו ולהבין האם היא מספיקה לצרכים שלנו – כלומר, מה ההכנסות שלנו אל מול ההוצאות שלנו ומה ההון הנזיל שנמצא ברשותנו במידה ונרצה או נצטרך לממש אותו (הן לטובת הזדמנות עסקית והן לטובת התמודדות עם אסון). אם נשאל מיליארדרים כגון גרנט קרדון, הם יגידו כי רק 60% מההכנסה שלנו אמורה להספיק בשביל לחיות בהווה בסגנון החיים האופטימלי לנו. על אף כי זה נשמע הזוי למשק הבית הישראלי – 40% מההכנסה צריכה להצטרף לחיסכון שהולך ונצבר ומושקע בנכסים שונים.

מחשבון הון עצמי

מכללת בי ריץ'

היכולת שלנו לייצר הגדלת הון עצמי ולפתוח איתו ערוצי הכנסה פסיביים נוספים, יאפשר לנו ליהנות מאורח החיים שלנו גם בעתות משבר, או ביום בו נרצה לשנות הכול וללכת לטייל בעולם. מכללת בי ריץ' הינה הזכיינית הבלעדית של קרדון בישראל, ומטרתה להוביל ישראלים להצלחה כלכלית.

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

תודה על הרשמתך
Skip to content