Skip to content
כמה הון עצמי צריך לדירה 
10.04.2021

כמה הון עצמי צריך לדירה 

אחד מן האתגרים המורכבים ביותר שעומדים בפני צעירים בישראל הוא היכולת לרכוש דירה. מכירי הדיור נמצאים בעלייה מתמדת כבר מספר עשורים והם נראים כחלום שרק הולך ומתרחק. דירה ממוצעת בישראל עולה כמאה וחמישים אלף משכורות של ממוצע המשק – כלומר כמיליון וחצי שקלים. נוסף על הדיור, יוקר המחייה בישראל גם הוא גבוה במיוחד ומקשה על ישראלים רבים לחסוך כסף לרכישת דירה. רבים אשר מגלים כמה הון עצמי צריך עבור דירה מרימים ידיים, ומחליטים לוותר על החלום בטרם ניסו בכלל לרדוף אחריו.

כמה הון עצמי צריך לדירה 

אז באמת כשמקבלים את התשובה לשאלה נתקלים במספרים שנשמעים הזויים במיוחד – במידה וזו דירה ראשונה של זוג צעיר, המדינה מאפשרת לקחת משכנתאות של 25% הון עצמי לעומת 75% מימון (כלומר, כ-400 אלף שקלים), ואלה נפרסות על פני שלושים שנה. דומה כי כדי לקנות בית בישראל צריך להתמכר לחיי עבדות של תשלום חובות עד סוף החיים. האמנם? לא בהכרח! אנחנו נמצאים בעולם בו כל השווקים נמצאים במרחק כפתור אחד, וישנן אינסוף אפשרויות כלכליות ומקצועיות אשר פרוסות בפנינו. ככל שהזמן חולף יותר ישראלים מגלים כי הם יכולים להחזיק ביותר ממקצוע אחד וביותר מערוץ כלכלי אחד, וישנם לא מעט מורים אשר עוסקים באיך עושים כסף באינטרנט, עורכי דין שסוחרים במניות, ומוסכניקים שמקדמים אתרים. היכולת שלנו להצליח בחיים לא תלויה בהשכלה שרכשנו ובתקרת הזכוכית של המקצוע שלנו, אלא בתפיסות כלכליות חדשות אותן אנחנו צריכים לאמץ.

כמה הון עצמי צריך לדירה 

מכללת בי ריץ'

בי ריץ' הינה הזכיינית הבלעדית להרצאותיו וספריו של המיליארדר והמנטור של גרנט קרדון. המכללה הוקמה במטרה לחנך לתפיסות כלכליות חדשות שיובילו ישראלים לפתח יכולות הפיננסיות – איך לעשות כסף מכסף, הגדלת ההכנסה המרכזית, פיתוח הרגלי חיסכון והשקעה וגילוי מקצועות צדדיים חדשים מהם ניתן להרוויח.

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

תודה על הרשמתך
Skip to content